پرسش 1) چرا کاربری من غیر فعال شده است ؟
غیرفعال شدن کاربری به دو دلیل رخ می دهد: 1 - عدم تغییر رمز عبور پیشفرض و یا رمز ساده 2 - عدم ورود و استفاده از سامانه بیش از 1 ماه.
برای فعال شدن ابتدا یک بار از لینک فراموش رمز اقدام به بازیابی رمز عبور نمایید.
پرسش 2) چرا علیرغم اطلاعات صحیح هنگام ورود پیام " اطلاعات ورود صحیح نمی باشد." نمایش داده می شود؟
کاربری شما غیرفعال شده است و یا رمز عبور خود را صحیح وارد نمی کنید
غیرفعال شدن کاربری به دو دلیل رخ می دهد: 1 - عدم تغییر رمز عبور پیشفرض و یا رمز ساده 2 - عدم ورود و استفاده از سامانه بیش از 1 ماه.
برای فعال شدن ابتدا یک بار از لینک فراموش رمز اقدام به بازیابی رمز عبور نمایید.
پرسش 3) چرا هنگام ورود با صفحه "تعداد درخواست بیش از حد مجاز
" مواجه می شوم ؟
در صورتی که شما بیش از 3 بار اطلاعات ورود به سامانه را اشتباه وارد نمایید، سامانه به شکل خودکار کاربری شما را به مدت 1 ساعت محدود می کند و باید بعد از 1 ساعت ابتدا بازیابی رمز عبور را انجام دهید و سپس وارد شوید.
پرسش 4) چرا انتخاب واحد کرده ام اما دروس داخل ال ام اس با آخرین تغییرات انتخاب واحد منطبق نیست ؟
اطلاعات دروس،کلاسها، انتخاب واحد و ... از اولین روز شروع انتخاب واحد ها تا پایان ترم به شکل خودکار و دو بار در روز در سامانه ال ام اس بروز رسانی می شود. اولین بار ساعت 12 الی 13 و دومین بار ساعت 21 الی 22 هر روز .بدیهی است در صورتی که فرآیند انتخاب واحد دانشجویان و یا تعیین کلاس برای اساتید در بازه قبل از بازه های فوق انجام شود، کاربر باید منتظر انجام فرآیند منطبق سازی شده و بعد از آن به سامانه ال ام اس مراجعه نماید.
پرسش 5) چرا شماره دانشجویی ام را به شماره بازیابی پیامک کرده ام اما بازیابی نشد ؟
مطمئین باشید با شماره موبایلی که در اطلاعات جامع دانشجویی در سامانه گلستان ثبت کردید شماره دانشجویی اتان را به شماره 50001040002022 ارسال کنید . در صورتی که آن شماره موبایل در دسترس نیست از روش چت آنلاین استفاده نمایید.
پرسش 6) چرا فایل من بارگذاری نمی شود؟
آیا این موارد را رعایت می کنید ؟
پسوند های قابل قبول برای ارسال :
txt,ppt,pptx,rar,zip,xlsx, xls,doc,docx,pdf,jpge, jpg, png, jpeg, gif, tif, bmp,mp4,mp3, mkv,m4a,acc,avi, amr,mpa,wma,wav,wave در صورتی که پسوند فایل در لیست بالا نیست، آنرا فشرده zip نموده و سپس بارگذاری نمایید.
و حجم قابل قبول کمتر از 100 مگابایت است
پرسش 7) چرا نمی توانم پاسخ تمرین ارسال کنم ؟
هر تمرین فقط 2 بار امکان بارگذاری را دارد پس از ارسال این پاسخ فقط یک بار دیگر امکان بارگذاری خواهید داشت ،
در صورت عدم موفقیت در بارگذاری تمرین در صورتی که دانشجو از هر 2 بار امکان بارگذاری به دلیل مشکل اینترنت یا کاربری استفاده کرده باشد، سامانه 10 دقیقه بعد از فرصت دوم تمرین را بررسی کرده و در صورت فعال بودن بازه زمانی تعیین شده توسط استاد، فرصت دوباره برای دانشجو ایجاد می کند.
پرسش 8) چرا امکان دانلود فایلی که استاد منتشر کرده است نیست؟
ممکن است استاد فایلی با فرمت rar منتشر کرده است که :
باتوجه به گزارش امنیتی در مورد فایل های با فرمت rar خواهشمند است در صورت نیاز از فرمت zip استفاده کنید
قابل توجه است که مرورگر ها از یک ماه پیش دانلود مستقیم فایل های با فرمت rar را به همین دلیل غیر فعال کردند و هنگام دانلود این فایل ها کاربر با صفحه نمایش باینری فایل مواجه می شود .
و یا فایلی را در سامانه ابری دانشگاه cloud.ui.ac.ir منتشر کرده است و لینک آنرا در ال ام اس قرارداده که باید توجه کنید سامانه ابری فقط از داخل دانشگاه قابل دسترسی است.
پرسش 9) چرا نمی توانم مطلب/پیامی که داخل آبشار کلاس (صفحه کلاس) منتشر کرده ام حذف کنم ؟
در دسترسی دانشجویان امکان حذف مطلب به دلیل انتشار همگانی وجود نداد و در صورت انتشار مطلب همه اعضای کلاس آنرا مشاهده خواهند کرد.
پرسش 10) استاد هستم، چطور یک جلسه آنلاین ایجاد کنم ؟
وارد صفحه کلاس شوید، روی باکسی که داخل ان نوشته شده است "جهت ایجاد مطلب قابل مشاهده برای همه در آبشار کلاس اینجا کلیک کنید." کلیک نمایید.
گزینه جلسه آنلاین (BBB) را نتخاب نمایید. زمان و تاریخ را تعیین کرده و دکمه انتشار را کلیک نمایید.
پرسش 11) دانشجو هستیم چطور وارد جلسه آنلاین بشوم ؟
بعد از ورود به سامانه ، شما لیست کلاس های خود را مشاهده می کنید. همچنین جلسات روز جاری را هم مشاهده خواهید کرد.
روی عنوان جلسات چه در صفحه اول و چه در داخل صفحه کلاس کلیک نمایید وارد جلسه خواهید شد.
بعد از پایان جلسه و ضبط شدن هم به همین شکل می توانید ضبط جلسه را مشاهده کنید.
رنگ آبی یعنی هنوز زمان جلسه فرانرسیده. رنگ های سبز زمان فرارسیدن جلسه و ورود استاد را نمایش می دهند.و رنگ های قرمز ضبط شدن یا در حال ضبط شدن را نمایش می دهند.
پرسش 12) چطور می توانم به اطلاعات دروس ترم گذشته خود دسترسی داشته باشم ؟
اطلاعات ترم های گذشته در منوی اصلی و آیتم کلاس هایترم های گذشته قابل دسترسی است.
اطلاعات و جلسات هر کلاس فقط تا 2 ترم نگهداری و بعد از آن قابل دسترسی نیست.
پرسش 13) چرا باوجود حضور آنلاین در کارگاه برای من گواهی صادر نشده است؟
گواهی حضور هر کارگاه بر اساس میزان حضور شما به دقیقه محاسبه می شود. حدنصاب زمان حضور برای صدور گواهی 2/3 زمان کل برگزاری است . در غیر اینصورت گواهی صادر نخواهد شد.
پرسش 14) چطور گواهی حضور کارگاه های پژوهشی را دریافت کنم ؟
پس ار ورود به سامانه
وارد مسیر :منوی اصلی « بخش کارگاه های پژوهشی « دریافت گواهی های حضور شوید.
در صورتی که کارگاه قبل از سال 1401 برگزار شده است با کارشناس پژوهشی گروه دانشکده تماس بگیرید ، لیست حضور و غیاب این کارگاه ها رو دارند و برای صدور گواهی حضور شما اقدام می کنند .